Kongsi Apa Sahaja yang boleh beri banyak manfaat kepada ramai orang..

Perintah Kawalan Gerakkan - Apa yang perlu diberi perhatian

Perintah kawalan gerakan lebih baik daripd darurat. Oklah tu. Kerajaan penuhi kehendak aspirasi rakyat “yang inginkan lockdown “ dengan cara hanya bataskan gerakkan. Disini kerajaan masih lagi beri peluang untuk kita semak dan imbang semula pendakatan yang kita minta dan yang kerajaan bagi.
artikel berkaitan : Kenapa Kerajaan Masih Tidak Mengisytiharkan Darurat - Covid 19 

Cuma ada beberapa perkara perlu ditekankan iaitu
1) kawal pembelian - sebab ini bukan darurat, malah premis keperluan asas masih berjalan sperti biasa. Jangan pula buat pmbelian panic. Tahulah org “kaya” tapi tak perlulah menunjuk sangat.


2) kawal harga terhadap barangan kesihatan . Isu mask, isu sanitizer melambng tinggi sepatutnya peniaga fikirkan manfaatkn bersama bukan pntingkan diri. Sekarang ada lngkah kerajaan akan buat pemantuan pasl isu harga. Itu sebaiknya.

3) walaupun bukan perintah berkurung tidak bermakna kita boleh “melancong” sesuka hati dengan “hati terbuka” membawa satu keluarga. Kalau satu klurga sakitkn susah.
4) sektor yang terlibat penutupan pada 18/3 perlu patuh pada arahan kerajaan dlm memastikan kemudaratan dpt dikurangkn. Yg ingkar apa lagi, lapornan pada badan kerajaan.
5) sentiasa menjaga kebersihan persekiraran. Kebersihan itukan sebahagain daripada iman.

Baiklah. Itu sahaja.

Share:

0 comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Johor Bahru, Johor, Malaysia
semoga enjoy dengan page ini..

Wikipedia

Search results